Workshop Personal Branding


De workshop Personal Branding sprak mij meteen aan. Mijn leerdoel van mijn overtuigende houding is mijn personal branding in kaart brengen. Op het begin was dit nog erg onduidelij. Deze workshop was opgezet door mijn medestudenten van de opleiding. Ik vond het erg leuk om deze workshop te volgen. De workshop bestond uit verschillende dagdelen. In het eerste dagdeel ging het echt over je eigen identiteit. Wat heeft jou nou gemaakt. Dit was een emotionele les. Hij vertelde interessante dingen die ik meeneem verder in mijn leven. Je hoort altijd je bent vervelend, maar het moet zijn je doet vervelend. Ook moet je alleen dingen doen waar jij je goed bij voelt.

In het tweede dagdeel kwam Germain Hendriquez langs. Hij is een LinkedIn expert. Ik vond dit dagdeel het nuttigst van allemaal. Mijn LinkedIn profiel had wel wat verbeterpunten nodig. Hij ging langs onze profielen en gaf wat belangrijke tips. Hij vertelde dat je LinkedIn je online CV is. Mensen kunnen je hierop vinden. De tips had ik opgeschreven en uiteindelijk toegepast op mijn Linkedin. Neem rustig een kijkje op mijn profiel. Mijn doel is om mijn afstudeerstage bij een BVO te lopen. Ik heb mijn eerste contacten gelegd met AFC Ajax. Dit heb ik gedaan door het netwerk van mijn vader te benutten via LinkedIn.

De tips heb ik verwerkt op mijn profiel. Ik ben nu veel beter vindbaar op het internet. Ook heb ik mijn werkzaamheden en certificaten toegevoegd aan mijn profiel. Bij mijn stage heb ik het Google Analytics Individual Qualification certificaat behaald. Uiteraard staat deze nu op mijn profiel. De tips heb ik verstuurd naar mijn groepsgenoten van project. Als ze hulp nodig hebben, wil ik ze graag advies geven.

Wat belangrijke tips om te groeien op LinkedIn:

  • Netwerk vergroten
  • Content strategie / zichtbaarheid vergroten
  • Interesse wekken / engagement creëren
  • Contact maken / dialoog straten

Het derde dagdeel kwam Sandra van den Ent langs. Zij heeft een gigantisch netwerk opgebouwd. Het was heel interessant om naar haar te luisteren. Het belangrijkste wat zij vertelde: doe wat jij leuk vind, niet wat iemand leuk vind, blijf lekker jezelf. Dit is een quote die ik meeneem in mijn leven. Het laatste dagdeel wordt ook georganiseerd door Sandra. Dit vind plaats op 15 juni. Ze heeft een netwerkborrel georganiseerd. Helaas kan ik hier niet aanwezig zijn. Ik ben dan op teamweekend. Om de verloren tijd in te halen, heb ik een whitepaper geschreven over personal branding. Deze is te vinden onderaan de pagina.

Mijn personal branding heb ik door de workshops beter in kaart kunnen brengen. Hier ben ik heel erg blij mee. In een paar zinnen beschrijf ik mijn personal branding. Ik ben een persoon die altijd lekker zichzelf is, met andere mensen rekening houdt, ook streef ik naar het maximale resultaat.

Ik raad het zeker aan om de workshop te volgen. Het werd georganiseerd door studenten en zij hadden dit erg goed gedaan. Ik heb mijn personal branding in kaart kunnen brengen. Ook is mijn online profiel op LinkedIn verbeterd.

Door de workshop ben ik mezelf beter gaan begrijpen. Ik heb dit in kaart gebracht in een visuele uiting. Hieronder is het resultaat van mijn personal branding.